Friday, November 11, 2011

[Diary] Terus Menimba Ilmu


Coretan hari ini dimulakan dengan perkembangan rancanganku untuk terus berjuang dalam hidup. Aku kini  kerja sebagai “transport coordinator”, aku berkeja dengan member lama untuk membantunya menguruskan lori-lorinya, buat masa ini aku hanya menguruskan 7 lori untuk membuat penghantaran ke seluruh lembah klang. ‘Member aku ni kira tokey lori laa, dan aku sama-sama jalankan bizns dia… kira ok laa, x rasa macam kerja makan gaji, kena cari projek jugak, baru bleh cari makan beb.’ Waktu kerjaku, seawal pukul 5 pagi aku dah sepatutnya terpacak di warehouse dan pastikan semua lori masuk untuk mengambil barang. Aku akan pastikan barang semua dalam keadaan baik & kuantiti cukup serta dokumen hendaklah lengkap sebelum lori keluar untuk proses penghantaran. Paling awal pon pukul 8.30am dah settle semua dan boleh balik, itu pon kalau tak ade masalah sampingan. Ku kira masa kerja di sana flexible dan aku punya masa untuk mengumpul sebanyak mana ilmu tentang business online.

Tumpuanku kini lebih ke arah cara untuk promosi barangan kita di internet, atau dengan perkataan yang lebih sibernya internet marketing. ‘Korang tunggulah nanti ape yg aku bleh dapat grab dengan subjek ini, hihihihi’ Esok sudah hari Sabtu, banyak masa yang boleh aku gunakan untuk terus mencari info-info dalam usaha mempersiapkan diri sebelum terjun ke dunia Internet Marketing. ‘no more lepak2, no more movie & game yaa.’ Ok sampai di sini sahaja, dah tak sabar nak menimba ilmu baru ni.

-Berusahalah-

1st RULE : You do not talk about Fight Club blog
2nd RULE : You DO NOT talk about Fight Club blog
3rd RULE : Setelah membaca setiap nukilanku sila beri sedikit nasihat, cadangan, kutukan, komen dan idea. (ia sangat2 diperlukan, lebih2 lagi dari sahabat2 yg sudah lama dalam bidang online business ini.)
4th RULE : Sila follow 3rd RULE (juga memerlukan pandangan dan motivasi dari sahabat yang lain)
Dan yang terakhir 5th RULE : Harap pembaca sekalian patuhi semua RULES dalam blog ini.

4 comments:

Nur ziyana said...

selamat menimba ilmu :)

hope klo da bnyk ilmu yg ditimba , share-2 lah yew . :)

Cikgu Jaja™ said...

jaja rasa kena byk tanya/rujuk dgn otai2 bisnes on9..sbb tutorial/ebook/apa saja ilmu dlm internet nie sbenarnya lebih terkesan dgn skil tunjukcara berbanding membaca tutorial semata2..

lagi..kena mesra dgn pelanggan/viewer page kita kot..

em ok.byk2 tny jutawan irfan khairi yer.chaiyok..hehe

Unknown said...

@yana tralala ~
Insyallah, ilmu yg baik adalah ilmu yg berguna & dapat dikongsikan utk kebaikan bersama...

Unknown said...

@Cikgu Jaja™
Terima kasih, saye sangat bersetuju dengan pendapat anda. Saye lebih suka menggunakan rujukan video tutorial dari membaca ebook semata2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...